Tuesday, January 22, 2013

Tragedi berulang

Assalamua'laikum wbt

Semalam bayar bil, harini kena bar.. Apa kej***hnya semua ini??
eh sori2 terkasar bahasa pulak, siaran hot di NTV7 suatu ketika dulu masih diingat2.

Yess, ini kali ke tiga (atau mungkin 4) benda ni terjadi, baru ja gayut dengan customer sevice selkom 31 disember lalu buat report, benda yang sama still berulang pada hari ini 22 januari. Lebih sadis lagi selepas sehari aku bayar bil. adoiyai, canggih sangat sistem depa ni sampai tak terjangkau dek akal.

Pelik kan, ade org pakai ok ja.. tapi aku nye no ni banyaak plak masalahnya, tiap bulan pulak tu. Bila search kat internet, rupanya ramai lagi yg menjadi mangsa. Erm.. Mula2 ingat nak bersabar..bersabar.. bersabar.. Tapi, kalo dah membuang masa aku tiap bulan nak call selkom selama 40 minit yang belum tentu boleh selesai masalah, aku dah mula pikir nak beralih arah. Selain itu, ia sangat la mengganggu emosi, bila nak guna HP tetiba eh tak boleh? Kalau kecemasan camna?

Jam 8.00 am.

Cik ade buat panggilan luar negara?
Takdek, confirm! 

Ooo, cik ade data plan kan..
Yer.
(bagus, ade improvement dari yang lepas, tak perlu diberitahu lagi)

Tapi penggunaan cik sekarang dah lebih limit.
Berapa?

RM257.
Dari bila  ke bila tu?

18/1 - 22/1
(22hb ko dah sekat kan) so lebih tepat lagi 18/1 - 21/1 pengguaan adalah RM257!
Saye call sape tu banyak sangat tu? Logik ke tu?

Kite takleh cek lagi sampai bil keluar 18/2 ni.. kena sekat sebab kredit limit RM200 je.
Hemmm... 
(taktau nak cakap, kagum sangat, canggih dan tuntas sistem pengecajan oleh selkom, bil tak kuar dah tau caj berapa, sememangnya kecanggihan teknologi sekarang tidak dapat disangkal lagi)

Camni la cik kene beri bayaran jaminan dulu..
Jaminan? (Wah, dah macam ketua kongsi gelap nak mintak wang jaminan bagai..)

Dengan nada tidak puas hati aku bertanya..

Kalau saya bagi wang jaminan, apa jaminan di pihak cik benda ni takkan berlaku lagi untuk bulan depan, bulan depan2, bulan depan3...

Er.. amm.. kite tak boleh nak bagi jaminan, ape2 kena tunggu bil keluar 18hb nanti jugak.

Itu jelaaa yang dilaung2kan sejak setengah jam yang lalu, kesimpulannye langsung tidak membantu, masalah tetap tak selesai.

Setelah termangu agak lama, termenung di talian... Last2..

Camni lah, cemana kalau saya nak terminate je no ni. Cer citer prosedurnya?

Terus gagap2,
cik kena tunggu lagi 24 jam...

sekarang tak boleh?
Tak boleh prosedurnya cik kne tunggu 24 jam, nanti ade kakitangan kite yang akan kol cik.

Huhu, tang depa 24 jam, tang kita zasss, terus sekat no.

Tapi cik kena ingat ye, bil bulanan tetap kne bayar.
Aik, dah talian kne sekat, pastu nak terminate, kne bayar gak bil bulanan..?

aa, er, bla3...bla3..blaaa.............

apentah merepek, dah malas! tunngu je la esok orang selkom call, then tunggu bil kuar, harap2 die caj yg aku guna je la. 18/1-21/1... (caj sebenar pliss..)

P/s: Celcom ni bukan tak bagus, malah yang paling bagus (bagi aku la) dari segi coverage nya. Internet juga boleh tahan kelajuannya. TAPI.. kalo barang bagus servis tak bagus tiada maknanya.

Ok, saya akan menggulung hujjah sekarang.. saya akan tukar no lagi, mungkin masih dengan celcom, tapi, kembali ke PREPAID la. Biarla leceh nak topup2 dari leceh asyik kena bar secara tiba2.

***merajuk!!***

Nota kaki: Sebijak mana pun telepon kalau talian kena bar, tak ubah seperti sebuah jam loceng.. huhu

No comments:

Post a Comment