Monday, December 31, 2012

Nak kena selkom ni..

Tenet2 hp berbunyi..

Kindly note yr usage of RM316.93 as at 31/12/12 has exceeded yr cr limit. Pls mk pymt as yr line may hv been barred.U can dial *111#/ 1111 for assistance.TQ

Ish selkom ni buat hal lagi. Baru 4 hari lepas kot aku bayar? Apa lagi yg kau mahu dariku? (drama..drama..)
Tanpa membuang masa, tet tet tet tet... Ku dail 1111. Sebelum dapat sambung aku diperdengarkan 12 buah lagu..

Haa dapat dah..
Dengan nada selembut salju semanis kurma aku luahkan segala permasalahan..
Dah bagi no tepon.no ic. Nama ibu.. Bla2..

Ok tunggu sekejap.....3 buah lagu diperdengarkan..

Selkom: No cik kene bar.. Ade unbilled amount bla3..

Aku: mana plak dtg bil byk2 tu. Cer citer cer citer..

Selkom: cik ade pakai internet?

Aku: memang ada. Saya subscribe data plan 3gb sebulan. Yg tu pon x abis guna. Nak caj apa lg?

Selkom: mungkin cik ada langgan apa2?

Aku: tadak! Mmg saya ada plan nak langgan majalah solusi. Tp tak langgan lagi. Xkan nak caj? (bab majalah solusi ni hnya monolog dalaman) haha

Selkom: cik ada buat panggilan keluar negara?

Aku: tadak! Sekarang bukan musim haji kot saya nak kol mak ayah kat sana. (monolog lg). Saya ni buat pggilan purata sehari sekali ja. Itupun dlm negara.

Selkom: jap saya semak.

Didendangkan 20 buah lagu..............

Selkom: saya dh semak.. Xde apa2 langganan. Dah pakai pakej internet... Pelik jugak ek. Caj apa ni ek. (eh dia tnya kita balik?) camni cik tunggu la sampai bil kuar 18 hb.

Aku: haaa..abistu saya nak guna hp apa? Boleh guna hp cik? (ayat tambahan)

Selkom: kalau mcm tu cik bayar dulu.

Aku: saya tak guna sampai tahap tu buatpe saya nak bayar? Camni, saya penah ada pengalaman mcm ni (2 bln lepas unbilled amount adalah rm700+). Cik boleh buat laporan kes saya ni.. Pastu aktifkan fon saya ni. (10x ulang ayat sama). -Kalau masih bedegil mungkin akan ulang lg 15x.

Selkom: ok saya semak apa saya boleh bantu....

Diperdengarkan lagi 67 buah lagu...............

Selkom: Ok saya dah buat laporan. Dan talian cik akan diaktifkan dalam masa 30 minit.

Aku: ok terima kasih.

Fuhhh..aku kira2 dekat 40minit nak selesai kes ni.

Unbilled amount tu gapo dio? Cer gugel cer gugel. Aku nak explain kang rasa nak marah 10x lagi. Astaghfirullahala'zimmm... Jauhi aku dari sifat marah kerna marah itu tipu daya syaithonnn....

Selamat tahun 2013. Peace.... (^__________^)v

Pssttt..Gambar dibawah sungguh menenangkan bukan?..

No comments:

Post a Comment