Monday, September 14, 2009

Nota:Rubik's Cube


Sekarang masih dalam usaha untuk solve rubik's cube yg aku beli tahun lepas. Sebelum ni cuba sendiri2 sampai pening dan tension, ternyata aku x berjaya dengan tahap IQ yg sedang2 ni.. aku perlukan bantuan!! tolong!!

Langkah2 yg aku ambil..

Search kt intenet..bukak forum2 berkaitan..huh ada org boleh buat dlm masa beberapa saat sahaja.. biar betul!! ada jugak yg amik masa selama bertahun2..huhu.. sungguh x berputus asa orang itu.. Dari yg aku baca kt intenet, cara senang nak blajar adalah,

1. Suruh kawan ajar.. - aku dah paksa rakan2 terdekat di umah dan opis, semua pun xtau nak buat..isk3..

2. Cara kedua.. baca sendiri kt intenet.. ni yg lemah ni.. panjang sgt step, malas nak baca..

3. Tgk cara orang selesaikan rubiks cube melalui You Tube.. (ni la kot yg paling senang)


Try bukak Youtube kt opis, memang x lepas.. Mereka telah berjaya mem block sangat banyak website yg boleh membawa unsur2 hiburan dan kebarangkalian untuk aku terpesong jauh dari kerja yg dipertanggungjawabkan.. Alhamdulillah..kurang skit dosaku dibulan Ramadhan ini.

The solution is.. aku gunakan khidmat berukband kat umah je la.. walopon agak2 lembab dan putus2, aku sanggup menunggu..dengan sabar... semalam donlod video rubiks cube sampai tertido..isk2..

Ada jugak kawan2 yg tau usaha murni aku ni saja2 ja htr satu video ni kat aku.. rupa2nya ada orang boleh solve rubiks cube dengan menutup kedua2 belah mata.. ishk3.. camna a..?



Apapun xda yg mustahil.. aku tgh blajar la ni.. tunggu la aku dh terer nnt.. dengan riaknya aku akan buat demo seperti diatas..haha..


Notakecik: dolu2 aku rasa sudoku sangat susah.. sekarang kalo setakat level 3 tu sambil tgk TV pon leh buat..hehe..tapi masih ditahap amatur la.. belum pro lagi..

No comments:

Post a Comment