Wednesday, April 17, 2013

Kisah Whats app

Assalamualaikum wbt

Zaman belajar dlu sekitar 2004-2008, zaman gila YM dan skype. Konon2 banyak membantu proses pembelajaran. Ada betulnya la dalam 60% utk sesi belajar, transfer nota dan sebagainya. Selebihnya hanyalah merapu meraban.

2009 dah mula kerja. Kat ofis semua kena block. Tapi ada GM. Masih boleh bergosip antara rakan sekerja. Maksud saya sambil2 buat kerja lah. Huhu

Lama2 GM pon dah kena block. Kami mula guna emel untuk chit chat dan share2 lagu. Tapi jarang2 sangat la. Masing2 semakin sibuk. Atau mungkin agak melampau nak chit chat melalui emel.

Kini...

Semua orang dah pakai whats app. Boleh chit chat dihujung jari ja. Buat 1 group, hgpa post la nak post apa pun kan. Siapa2 yg free layan la. Kadang2 rancakk sangat sampai saya terkekeh2 gelak sorang2. Kalau sibuk malam2 baru saya baca msg rakan2 group yg kdg2 mencecah puluhan msg. Saya hanya ada 1 group whats app ja yg aktif dan tiap hari ada update dari rakan2 yg jauh dimata dekat di hati. Cewahh.. Ada di KB, Ipoh, Bentong, KL, Bangi dan KT.

Satu hari saya di KL bersama maira. Kami rancak berbual dalam group whats app ni. Macam lawak la plak duduk sebelah2 ja tapi duk sembang dalam group whats app sambil rakan2 lain turut menyampuk. Tiba2 dia duk gelak2. Saya berasa xdak la lawak sangat pun lalu bertanya..

Saya: apa yg lawak sangat tu maira oii

Maira: ni haa che pah duk buat lawak.

(sambil masing2 sibuk tengok skrin masing2)

Saya: lawak? Apa yg lawak? Knapa x sampai lagi kat aku ni. (sambil goyang2 hp dgn harapan msg cepat masuk..kui3)

Maira: mane2? Ko punye baru sampai mane? ( kata beliau sambil jenguk2 hp saya..)

Serentak kami gelak besar... Wuhuhuhu... Tak payah la sampai mcm tu kot... Siap nak jenguk2 skrin rakan sebelah nak tengok dh sampai mana. Hahaha..

Ini la gambar kami ber7 yg dengan syok sendiri kami menggelar group kami geng ronggeng. (sorang lg jadi mangsa utk snap gambar ni. Keh2)

No comments:

Post a Comment