Wednesday, July 13, 2011

Tahniah MyEG, Anda Pantas

As salam..
Kepada sapa2 yang nak renew roadtax & insurance kereta tu saya cadangkan supaya anda gunakan servive MyEG ni ha.. Anda x perlu susah2 ke sana sini.. Betul ke susah? saya x penah pulak renew secara manual, sejak tahun lepas dah try guna MyEG ni, rasa cam senang n xda masalah.

Since dah ada rekod dengan MyEG, saya terima emel dari wakil MyEG seawal 2 bulan sebelum tarikh luput roadtax lagi.


Diorang dah siap-siap kira berapa kita kena bayar. Kalau rasa berpuas hati dan berpatutan, just proceed jer.. Terima emel sejak mei, tapi disebabkan yakin dengan ketangkasan MyEG saya proceed benda ni pada isnin lepas. Dah dekat2 tarikh luput pun roadtax keta tu..

Jangan lupa sertakan maklumat seperti yang diminta dalam emel tu. Boleh pilih Insurans apa yang kita nak pakai dll. Kalau ada maklumat perlu update, update lah. Sbb saya dah tukar No fon, saya nyatakan no fon baru untuk memudahkan urusan semasa penghantaran.


Beberapa minit kemudian dapat reply emel menyatakan permohonan anda akan diproses, dan pada hari yang sama jugak mendapat Cover note Etiqa Takaful. Wahh cepat jugak kan..


Dan keesokan harinya akan ada la brader datang hantar roadtax baru anda hingga ke depan pintu ofis. Letak alamat ofis lebih mudah, sebab dokumen tu perlukan kita tulis IC dan tandatangan tanda penerimaan.

Kalau yg first time nak cuba boleh isikan maklumat di MyEG. Kalau ada masalah call or email je untuk nyatakan masalah korang. Wakil MyEG sendiri akan kol korang k.

Setakat ni xde ape2 masalah la.. Tp kalo sape2 ade pengalaman buruk ngan MyEG ni boleh share ye. Saya juga masih baru.. Baru 2 kali guna ni..

No comments:

Post a Comment