Wednesday, September 26, 2012

Minna No Nihongo




Mencari-cari buku di internet, tiba-tiba terjumpa buku ni. Oh sangat menggamit memori ok. Dulu masa belajar kat UMP semester berapa entah, aku ambil subjek Japanese For Beginners. Ingat lagi, berebut2 orang nak amik course ni. hehe.. Yang menambah minat aku nak belajar jepun ni sebab masa tu sangat gilakan anime NARUTO dan lain2 anime lagi. Yang paling ingat Naruto lah sebab sampai sekarang pun layan Naruto Shippuden di TV3, cuma agak hilang keaslian disitu bila Naruto cakap melayu!

Sampai sekarang masih ingat tau nama lecturer yang ajar bahasa jepun ni, Razali sensei. Ingat2 balik cam lawak pun ada bila ada slot lakonan kena cakap jepun, siap tiba2 terhenti lakonan sebab lupa skrip. haha! Ada juga siap bawak skrip masa berlakon tu. Sensei senyum2 buat2 tak nampak ja..

Balik kg nanti nak cari balik buku ni, agak2 ingt lagi ke tak apa yg belajar dlu.. huh..

Yang aku ingat, masa sensei ajar banyak sebut... ano.... ano... ;), ano tu macam 'aa..' camtu le kot aku rasa.. hehe..ntah2 salah..

Lagi yg aku ingat...

Anata no namae wa nan desuka..
watashi wa syakirah des..

lagi...

Tadaima!

Hajimemashite.. (entah betul ke tak eja..)

Ganbatte Kudasai..

Kawaii... (ni blajar dari cite jepun yg comel2 tu)

lagi...

ano...ano... ano...

hahaha...rupa2nya aku hanya ingat sekelumit saja... sorry Razali sensei!.. penat je ajar ini budak kan..

nota kaki: dah lama sangat tak tengok citer jepun, yg dalam hardisk ni pun banyak dah delete..

No comments:

Post a Comment